eL-MahDi
"The Rising Empire"

Sultan Bertitah

"Betapa kumpulan politik tertentu merasakan mereka tidak pernah silap serta memiliki kekebalan. Betapa pula beberapa individu politik yang merasakan diri mereka tidak pernah melakukan kesalahan, memiliki imuniti daripada sebarang tindakan undang-undang sehingga undang-undang diketepikan atas matlamat untuk mendapatkan kuasa," titah baginda Sultan Azlan Shah pada istiadat menghadap sembah taat setia dan penganugerahan darjah kebesaran negeri Perak sempena ulang tahun keputeraan ke-81 baginda di Istana Iskandariah di sini, hari ini.

Titah ini sebenarnya terjentik ke atas kemelut yang berlaku di Perak. Kekacauan yang ditimbulkan golongan perampas kerajaan Perak diperhati oleh Sultan sebenarnya dari dekat dan mendalam. Sultan memahami pada dasarnya akar kepada permasalahan yang timbul dari kekacauan di negeri jajahan Tuanku.

"Betapa perbuatan kuasa politik telah mencemar dan mempamerkan wajah hodoh dengan membenarkan kelakuan orang-orang sedemikian. Matlamat kini dibenarkan menghalalkan cara," titahnya. Baginda juga mengharapkan agar parti dan kumpulan politik berbeza pendapat di Malaysia bersatu dan mencari titik persefahaman agar masalah yang mengacau kini dileraikan.

Oleh itu, saya selaku rakyat yang kerdil mengharapkan agar pemimpin kita untuk berfikir panjang dan membuka fikiran dan pandangan untuk bersatu memakmurkan negara. Yang salah ditegaskan salah. Yang benar dipasakkan benar. Jangan kerana berbeza pandangan dan pendapat, semua yang putih disuarakan hitam. Bersamalah kita pulang kepada matlamat asal kita sebagai khalifah yang mengajak kepada kebenaran lantas mencerca dan menjauhi kemungkaran.

Kesatuan ummah diutamakan dan kejayaan berpanjangan diperbanyakkan. InsyaAllah.
0 comments:

Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers