eL-MahDi
"The Rising Empire"

Hantu...

Pengundi Hantu..
Merupakan antara kejadian yang biasa berlaku di dalam pilihan raya di Malaysia. Taktik kotor dan tidak amanah ini banyak dilaporkan. Terbaru, Angkatan Muda Keadilan ada mewar-warkan tentang kononnya mereka mengesan lebih 2,200 pengundi hantu, terutama di Taman Bandar Baru.

Bagaimanapun, Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan ada memberi jaminan bahawa tidak akan ada pengundi hantu wujud terutama di Bukit Selambau. Terlintas difikiran saya tentang persoalan bahawa bagaimana beliau dengan yakin memberikan jaminan tersebut sedangkan apa yang sepatutnya diperkatakan olehnya adalah memberi jaminan dan membuat pemeriksaan teliti bagi memastikan ketiadaan pengundi hantu tersebut. Bukan terus menidakkan kewujudan mereka.

Beliau juga mendapat laporan bahawa terdapat beberapa orang yang menahan kereta dan memasuki rumah tertentu untuk memeriksa kehadiran wujudnya pengundi hantu di Bukit Selambau. Katanya; "orang awam tiada kuasa membuat pemeriksaan begitu termasuk meminta kad pengenalan individu lain. Jika ada sebarang maklumat pengundi hantu lapor kepada polis. Kita memberi jaminan tiada pengundi hantu di sini dan semuanya adalah berdaftar".
0 comments:

Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers