eL-MahDi
"The Rising Empire"

K-Ekonomi?

1 April yang lalu, Bernama ada melaporkan tentang usaha memberi kawalan kepada aset intelektual di China. Ini merupakan beberapa kutipan dari berita mereka..

'Chinese Premier Wen Jiabao said here Wednesday the government would increase efforts to protect intellectual property rights (IPR), China's Xinhua news agency reported. China has intensified IPR protection, with nationwide campaigns launched every year since 2004. Last year, the government unveiled its Outline of National Intellectual Property Rights Strategy, aimed at promoting innovation and the use of new technologies by China's industries.'

China telah mengiktiraf dan memandang K-ekonomi ini sebagai suatu yang penting bagi negara mereka dan telah lama mengiktiraf kemajuan yang dicapai penduduknya. Kita, Malaysia masih lagi seperti biasa agak lambat untuk bersaing dan mengaplikasikan pelbagai teknik dan kemajuan ekonomi yang telah lama diguna pakai di dalam negara-negara maju.

Saya sebenarnya ingin bercerita panjang tentang kelambatan dan 'slow' dalam pentadbiran dan keadaan di Malaysia di dalam pelbagai aspek. InsyaAllah jikalau ada masa nanti akan saya komenkan panjang lebar mengenai perkara ini..
0 comments:

Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers