eL-MahDi
"The Rising Empire"

Kecewa Lagi!


Sungguh kecewa..

Keputusan telah pun diumumkan. Juara Grand Prix Australia, Jenson Button, meneruskan kisah hebat Brawn GP apabila diisytihar pemenang perlumbaan Formula Satu (F1) Grand Prix Malaysia yang terpaksa dihentikan pada pusingan ke-32 akibat hujan ribut di Litar Antarabangsa Sepang sebentar tadi.

Selepas hujan lebat dan ribut petir melanda, pihak FIA mengambil kira keputusan setakat 32 pusingan daripada 56 pusingan sepatutnya. Ini menjadikan Nick Heidfeld dari pasukan BMW Sauber dan Timo Glock dari pasukan Panasonic Toyota Racing masing-masing menamatkan saingan di kedudukan kedua dan ketiga.

Yang mengecewakan adalah apabila diketahui bahawa pertandingan ditamatkan pada pusingan ke-32, hanya 23 pusingan sahaja lagi untuk menamatkan perlumbaan. Apa yang berlaku adalah hari hampir malam dan dikuatiri keselamatan pelumba tidak dapat terjamin melihatkan ramai pelumba yang terpaksa keluar dari perlumbaan akibat tergelincir.

Namun, kecewa tetap kecewa. Saya mengharapkan perlumbaan akan diteruskan namun tidak kesampaian. Oleh itu, keputusan telah diperolehi seperti yang tercatat di bawah:
1. Jenson Button (GBR/Brawn-Mercedes)
2. Nick Heidfeld (GER/BMW Sauber)
3. Timo Glock (GER/Toyota)
4. Jarno Trulli (ITA/Toyota)
5. Rubens Barrichello (BRA/Brawn-Mercedes)
6. Mark Webber (AUS/Red Bull-Renault)
7. Lewis Hamilton (GBR/McLaren-Mercedes)
8. Nico Rosberg (GER/Williams-Toyota)
9. Felipe Massa (BRA/Ferrari)
10. Sebastien Bourdais (FRA/Toro Rosso-Ferrari)
0 comments:

Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers