eL-MahDi
"The Rising Empire"

Najib says...

Seorang pemimpin negara yang baru baru sahaja menyampaikan ucapannya. Datuk Seri Najib Abdul Razak telah mewar-warkan kepada rakyat jelata akan perkara yang akan dijalankannya serta merta. Berikut adalah antara yang akan dilakukannya mengikut apa yang diperkatakan:
1. Membebaskan 13 tahanan ISA
2. Menarik larangan penerbitan ke atas Harakah dan Suara Keadilan
3. Pengajian semula ke atas ISA
4. Memperkenalkan cogan katanya yang baru untuk kerajaan baru; "semangat 'Satu Malaysia, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan'."
5. Memperkenalkan blognya yang terkini yang memberi perkembangan terkini mengenai program harian beliau menerusi www.1malaysia.com.my

Tarbaru, beberapa diplomat asing telah menyatakan kesediaan untuk menjalinkan kerjasama yang lebih erat dengan Malaysia. Ini diterjemahkan sendiri oleh Duta Amerika ke Malaysia iaitu James R Keith, "Sedang Malaysia meneruskan dengan perubahan politiknya, kami berharap untuk menjalin hubungan dengan kepimpinan baru Malaysia dan rakyat Malaysia untuk menzahirkan potensi penuh hubungan kukuh dan memajukan pembangunan hubungan dua hala," katanya di dalam ucapan tahniah kepada Najib sempena pelantikannya sebagai Perdana menteri.

Saya buka mahu mempromosikan perdana menteri baru kita ini. Akan tetapi, saya mahu kita semua mengetahui perkembangan terkini dan tindakan pemimpin baru kita ini. Saya memohon agar kita semua menilai kemampuan beliau. Mari kita bersama melihat samada beliau ini mampu dan ikhlas menjalankan tugas sebagai pemimpin negara atau hanya mengejar nafsu sahaja.

Kehadiran Duta Amerika menyatakan kesediaan menjalin hubungan dengan Negara juga memberikan amaran kepada umat Islam akan maksud sebenar kuasa zalim dunia tersebut ke atas Malaysia. Malah, apakah sebenarnya maksud tersirat disebalik halangan penerbitan Harakah dan Suara Keadilan yang beberapa hari kemudian dibatalkan arahan tersebut lalu membenarkan kembali penerbitannya setelah pemimpin baru mendapat jawatan? Apakah pula definisi tindakan membebaskan tahanan ISA dan pengkajian semula ISA? Adakah ini satu gimik untuk mencalarkan sedikit muka bekas Perdana Menteri atau keikhlasan hati? Bersamalah kita fikirkan.

Saya juga ingin mengambil kesempatan ini supaya kita bersama mengambil iktibar di atas apa yang berlaku. Inilah antara bukti akhir zaman di mana pemimpin yang jahil dan zalim menjadi pemimpin. Orang yang sebenarnya tidak bersih menjadi pemimpin dan disanjungi ramai. Bahkan ulama dan alim diherdik dan dihina juga diendahkan.
0 comments:

Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers