eL-MahDi
"The Rising Empire"

UTP?

Hairan beta. Akan gerangan siapakan yang menalipon beta di pagi hari sesemasanya beta sedang bekerja? Adakah gerangan tersebut dari rakyat beta yang merindukan beta? Tidak. Sudah tentu tidak. Kerna, nombonya tidak dari negeri beta. Hairan sudah beta. Bila ku tanyakan nombor ini kepada memanda menteri beta, memanda menyata dari 'Perak' nombor tersebut dengan penuh kehormatan.

Hari menunjukkan Rabu (29 Julai 2009) pada ketika tersebut. Lalu beta menalipon kembali nombor tersebut. Akan tetapi tidak kesampaian pula kerna tidak tersambung talian itu. Tidak apalah. Beta biarkan sahaja. Mungkin esok akan talifon kembalinya kepada beta.

Lalu esok harinya beta menunggu dengan penuh gundah dan sabar. Betul jangkaan beta. Nombor yang lebih kurang sama menalifon beta kini. Seangkatnya beta, lalu tiba2 dimintakan kepada beta akan salinan keputusan akhir UKM dan surat pemberhentian beta di dalam pelajaran. Pelik bercampur murka beta mendengarkannya. Beta pun menanyakan akan siapakan gerangan wanita tersebut yang berani meminta sedemikian tanpa usul periksa. Rupa2nya dia dari UTP.

UTP? Pe ke bende alahnya UTP ni? Kata orang Penchu. Lalu beta mengingatkan kembali akan apakan dia UTP itu. Ianya adalah...Universiti Teknologi Petronas! Beta berjaya menjelajah UTP! Wah! Gumbira beta diberitakan akan suratan ini. Bertambah lagilah tanah jajahan beta kali ini. Sehingga ke Perak pula kali ini. Inilah bukti kehebatan usaha rakyat beta sekalian menjunjung titah dan menumpahkan pengorbanan keatas negerinya.

Bertarikhkan 1 September 2009, akan beta rasmikan penaklukkan baru beta tersebut. Marilah rakyat beta sekalian. Kita raikan dengan penuh kesyukuran! Alhamdulillah! 'Kita semua sepakat.. Di kampung hai Pening Lalat.. Mengucapkan selamat berbahagia..!!!'
0 comments:

Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers