eL-MahDi
"The Rising Empire"

Home Sweet home

Semalam (25 Julai 2009), beta memulakan perjalanan mencari rumah sewa. Perjalanan bermula pada 9.30am dengan menaiki motosikal. Penjelajahan dimulakan dengan menuju ke Kondo di Jalan Kuching untuk menjemput Hanis. Beliau selaku Penolong Pengurus bagi Projek Mari Menyewa ini akan membantu beta selaku Pengarah Program untuk mencari rumah sewa terbaik dan dekat dengan kawasan jajahan baru beta nanti iaitu di Bukit Damansara.

Pencarian alamat rumah dan nombor talifon sebenarnya telah dimulakan awal sejak hari sebelumnya lagi di mana beta dengan kuasa yang ada telah melayari web dan laman di internet dengan jayanya. Banyak alamat dan nombor tuan rumah yang berdekatan seperti di Damansara, Segambut, Kampung Baru dan sekitarnya telah diambil. Ada yang murah dan ada yang mahal. al-maklum lah, kawasan tu belum lagi menjadi kawasan jajahan beta. Nanti bila dah jajah nanti, murah la semua tempat tu.

Penat dan lelah juga beta rasakan. Paling tension bila mencari rumah di Kampung Baru. Langsung tiada yang kosong. Semua penuh. Kalau ada pun, tuan rumah mahukan wanita sebagai penyewa. Leceh benor..

Namun, disebabkan usaha awal telah dilakukan, beta telah menjumpai sebuah yang ada sebuah rumah flat kosong yang di dalamnya hanya ada seorang 'bro' sahaja. Rumah tersebut cantik dan bersih serta dijaga dengan baik di dalamnya walaupun jika dilihat dari luar, rumah tersebut amatlah buruk dan uzur. Setelah perbincangan dijalankan, beta bersetuju untuk masuk ke rumah tersebut seawal Ogos ini. Perpindahan akan dijalankan setelah perbincangan bro tadi dengan tuan rumah dilakukan..
2 comments:

eh nape penolong pengurus je ? sy ni ptt nye dpt jaw pengarah bhgn pengangkutan n pengarah makanan la...


pengurus bukan ke lbh tinggi? ala.. ok r tu.. haha


Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers