eL-MahDi
"The Rising Empire"

Keje Sudah!

Alhamdulillah..

Al-kisah bermula 27 Julai 2009, beta telah memulakan pekerjaan baru. Beralamat di Plaza Damansara, Bukit Damansara, beta melangkah gagah masuk ke pejabat Cimb Damansara yang juga adalah ibu pejabat bagi Cimb lebih kurang jam 830 pagi. Dengan berbekalkan sokongan dan galakkan padu yang diberikan rakyat2 beta dari seluruh negeri jajahan takluk beta, beta melangkah dengan penuh berhati-hati dan waspada lalu beta menambahkan langkah beta dengan kekuatan masuk ke pejabat tersebut.

Berdasarkan surat yang beta terima dari Cimb, beta mencari dan terus menjelajah menuju ke tempat yang tersurat. Dengan bersahaja beta bertanyakan arah dari 'pakgad' yang selenga yang menunjukkan teknik dan kaedah menaiki lif yang kuno ala berteknologi dengan tidak langsung menunjukkan kehormatannya pada beta. Beta berasa murka dan tertusuk di hati beta. Akan ku ajar manusia ini dengan kehebatan beta di Cimb ini.

Lalu dengan gah beta melangkah ke lif yang bercermin menunjukkan 'kehenseman' seorang sultan menuju ke aras 2. Sesampainya beta di sana, beta dengan hebat terus duduk di atas kerusi yang empuk. Beta membisik ke benak hati beta 'seperti pernah ku lihat kerusi ini, tetapi di mana ya?'. Oh. sekarang tahulah beta yang kerusi itu banyak ada di kedai-kedai. Di negeri beta. Bukan mahal pun. Beli 1 dapat 1 pe! Murah kan?

Setunggunya beta akan dayang2 yang akan menyambut beta, lalu datang seorang wanita dengan wajah berseri lagi bersenyum. Beta sangkakan wajahnya umpama bintang di langit. Akan tetapi, seperti semut hitam di atas lantai putih bertatahkan berlian. Lalu beta bergelak di hati 'haha'..

Begitulah permulaan kisah bersejarah permulaan pekerjaan beta di dunia. Sungguh beta berbangga dengan kehebatan yang dianugerahkan Ilahi ini. Semoga rakyat sekalian akan mendoakan keselamatan beta di sini juga bergumbira berada di negeri beta. Tidak usahlah dirisau akan keadaan beta disini. Tahulah beta menjaga diri.
0 comments:

Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers