eL-MahDi
"The Rising Empire"

'CanTik'

Cantik..


Paparan terindah di dunia buat manusia bergelar insan.. Mencari kenikmatan hidup dunia.. Bekalan Ilahi kepada musafir di dunia dalam mencari mardhotillah..

Pernah beta inginkan akan nikmat keindahan tidak terkira.. Menikmatinya memenuhi kehendak dan nafsu ciptaan Yang Maha Esa.. Dengan berbekalkan kenikmatan penglihatan, dapat beta lihat akan perbezaan antara cantik dan hodoh.. Sehingga manusia mudah biasanya terleka dengan memilih yang cantik dari yang hodoh melalui pandangan mata.. Memilihnya sudah pasti senang dengan berbantukan mata.. Tanpa mata, tiadalah terasa nikmat kehidupan melihat si cantik yang boleh menambat hati yang rapuh..


Cantik.. Pada rupa paras.. Pada kesenian ciptaan bangunan yang istimewa.. Pada ciptaan Ilahi yang mampu menjadikan.. Alam flora fauna.. Langit cakerawala dan alam semesta jauh dari pandangan.. Kehidupan pelbagai makhluk yang mampu dilihat atau tidak mampu dilihat..

Menjadi fitrah kejadian Insan sukakan suatu yang indah dan cantik.. Sanggup membuat apa sahaja bagi memiliki si cantik.. Melakukan apa sahaja untuk kelihatan cantik.. Yang pasti, cantik itu boleh membuatkan mereka lebih dari yang lain.. menambah keasyikan hidup dunia.. Menambah keegoan di dalam diri.. Menambah cemburu di dalam hati manusia lain.. Kekok rasanya melihat suatu yang hodoh dan burok.. Seboleh mahu menjauh dari mereka sejauh mungkin.. seolah juga mahu memastikan kewujudan mereka tiada di sisi..


Namun, terfikir di dalam benak ini. Adakah benar semua itu milikku? Adakah perlu semua itu di sampingku? Mahukah ia sentiasa berada di dalam genggamanku? Adakah sempurna hidupku ini sebenarnya jika cantik itu semua milikku? Adakah redha Ilahi bersamaku seperti bersamanya cantik digenggamanku? Adakah sinonim dan sehala matlamat hidupku jika bersamanya?

Doa beta.. 'Allahu.. Jadikanlah kami termasuk dalam golongan yang Kau redhai.. Tidak mampu kami hadapi cobaan Mu tanpa kekuatan Mu.. Sungguh Kau yang mampu menubah hidup kami.. Sungguh Kau sahaja yang memiliki segala ciptaan Mu.. Kaulah pemberi makan.. Kaulah pemberi sihat.. Kaulah pemberi segala.. Maka kupohon dengan kudrat Mu ilahi.. Berikan kami kekuatan menghadapi ujian dan dunia Mu..'
0 comments:

Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers