eL-MahDi
"The Rising Empire"

Al-Haj

Beta terpanggil menulis lagi..

Beta sedih mengenangkan keadaan seorang ulama negara yang terpaksa membatalkan haji semata-mata kisah 'rasuah'. Ketika isu kontroversi haji ditaja ini hangat diperkatakan, Beliau yang juga seorang Menteri Besar mengumumkan kesanggupan beliau untuk membatalkan niat untuk menunaikan salah satu Rukun Islam tersebut.

Kesedihan dan kepiluan di hati sudah beta tidak dapat simpulkan dengan tali biasa bahkan sanggup beta lepaskan dengan menyimpulkan tali berapi. Sungguh beta melaknat akan sesiapapun gerangan yang membuat onar di atas keputusan Tuan Guru Nik Abdul Aziz (TGNA) tersebut sehingga menyebabkan sebuah rukun besar yang memerlukan pengorbanan tinggi tersebut terpaksa dibatalkan. Sehingga beta ada mendoakan akan laknatlah kepada mereka yang terlibat di dalam mengetengahkan 'rasuah' tersebut semata-mata hasad dengki dan kehitaman hati. Bahkan termasuk juga kepada mereka yang redha akan pembatalan keputusan TNGA tersebut. Bahkan Nerakalah tempat yang sesuai akan kamu sekalian.

Lalu terdetik difikiran beta, "mengapa tidak ada orang yang sanggup menaja Najib dan isterinya mengerjakan haji. Najib memang berkemampuan menjalankan haji setiap tahun walaupun tidak ditaja oleh sesiapa. Begitu juga dengan Tuan Guru, kalau dia mahu berbuat demikian tetapi mengapa tiada orang yang sanggup menaja Najib tetapi sebaliknya pada Mursyidul Am PAS."

Sudah tentu beta tahu jawapannya. Kerna, Najib bukan alim dalam ilmu Islam. Ini terbukti dengan pelbagai tindakan dan pengucapan beliau yang banyak dan jauh tersimpang dari Islam sebenar yang kebanyakkannya digunakan untuk tujuan politik dan mencari publisiti murahan sedangkan Islam itu tinggi menggunung kehebatannya dan tidak boleh dipermainkan.

Lantaran itu, belum tuntu Najib dan isterinya akan dapat melakukan ibadah Haji dengan sempurna. Ini kerna selain dari kurangnya ilmu agama, Najib dan isteri juga tiada masa untuk belajar bab Haji ini dengan mendalam lantaran kesibukan hal dan kerja duniawi. Kesannya, Haji tersebut tidak sempurna bahkan perlu dikeluarkan sejumlah wang yang banyak untuk pembayaran dam dan denda Haji. penaja sudah tentu akan merasa wang ringgit akan terbazir begitu sahaja.


Seterusnya, dikuatiri juga oleh penaja (tentunya orang Umno) kiranya Najib dan isterinya menunaikan Haji tajaannya dan beroleh Haji Mabrur, najib akan kembali kepada ajaran Islam yang sebenar di dalam pemerintahannya (amin, InsyaAllah). Ini akan menimbulkan kebimbangan di kalangan penyokong-penyokong tercinta Najib yang mengharapkan Islam tidak akan ditegakkan di bumi Malaysia yang tercinta ini.

Sebenarnya di dalam kehidupan seharian kini, memang ramai di kalangan individu yang menaja orang tertentu menunaikan haji tetapi tidaklah menjadi isu besar. hanya baru-baru ini sahaja nampaknya kes ini menjadi isu negara. Kerna apa? Kerna pihak munafiqin dan musuh-musuh Islam sudah buntu dengan modal yang ada di benak fikiran mereka lalu digunakan modal seperti ini untuk memastikan Jemaah Islam yang membawa panji-panji Islam dapat dijatuhkan.

Oleh itu, Beta menyarakan rakyat melata sekalian, marilah taja orang-orang kuat SPRM mengerjakan haji supaya mereka mendapat hidayah dan petunjuk Ilahi (insyaAllah).
Akhir sekali, Beta sekali lagi melaknat dan mendoakan mereka yang terlibat di dalam menimbulkan isu yang tidak sepatutnya timbul ini dan menjayakan pembatalan keputusan TNGA tersebut supaya dimasukkan ke api neraka.
0 comments:

Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers