eL-MahDi
"The Rising Empire"

MAK!!!

Ibu..Ibu..Engkaulah Ratu Hatiku..



Firman Allah, bermaksud:
"Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibubapanya"
(Surah al Ankabut, ayat 8).

Diperkuatkan lagi dengan hadis Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam di mana dalam sebuah riwayat seorang lelaki datang kepada Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam dan bertanya,
"Siapakah orang yang paling patut aku berbuat baik?" Jawab baginda, "Ibumu, kemudian ibumu, kemudian ibumu, kemudian bapamu dan selepas itu orang yang paling hampir denganmu dan seterusnya".

Dua nas hebat di atas menunjukkan keistimewaan insan bernama wanita yang berpangkat 'IBU'. Nukilan hari ini ditujukan khas kepada Ibu ku..
HJH MARIAH PAIMIN

Tanpamu ibu, tiada diriku di dunia. Tiada duka tiada lara. Tiada sakit dan tiada pengubat. Menjadi lambang kekuatan hidupku. Menjadi nadi keteguhan keluargaku. Pendidik dan pembimbing. Pembantu dan kaunselor kuat disebalik kehebatan ayah. Tiada kuat ayah tanpamu disisi.

Hidup 9 bulan di kandungan disambung hidup 23 tahun menikmati rahmat dan kuasa Ilahi mengenal erti kehidupan dan matlamat diriku hidup di dunia. Bertarung nyawa melahirkanku. Gegak getir hidupmu membelai dan memimpinku. Melayan karenah dan serakah kedegilan dan kenakalan diriku. Sejak dari kecilku hingga kini. Ampunilah segala dosaku wahai ibu.

Doaku sentiasa disampingmu MAK juga seluruh wanita bergelar IBU.
0 comments:

Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers