eL-MahDi
"The Rising Empire"

Macam Macam Ade..

MMA sinonim sebagai singkatan perkataan macam-macam ada atau macam-macam Aznil dll.. frasa yang menjadi teraju utama Astro ini sudah semestinya dikenali ramai. Terutama dengan penglibatan warga tua dan kanak-kanak dijadikan muka utama penghias kaca televisyen Astro di Asia Tenggara.

ALhamdulillah.. terbaru, Astro menambahkan gahnya dengan pelancaran MEASAT-3A yang telah dilancarkan dari Baikonur Cosmodrome pada jam 5.50 pagi waktu Malaysia di Kazakhstan, 23 Jun 2009 Ia dilancarkan dalam keadaan cuaca dingin dan berangin. Satelit Measat-3a bernilai AS$165 juta itu dijangka akan meningkatkan kapasiti satelit syarikat tersebut dengan ketara. Pelancaran ini sekaligus menaikkan juga nama malaysia di persada teknologi terbaik dunia.

Namun, terdapat satu isu yang selalu sahaja ditimbulkan. Bukan sahaja kanak-kanak, malah sehingga dewasa. Kerunsingan masalah dihadapi pengguna terutama ketika waktu hujan mulai turun ke bumi Malaysia. Siaran yang jelas dan cantik terus hilang dan berkotak-kotak jadinya. Permasalahan telah diutarakan pengguna. Namun, ia tetap tidak selesai. Dijangkakan dengan pelancaran satelit ini akan menyelesaikan masalah tersebut. Adakah dengan pelancaran setelit ini akan menyelesaikan masalah tersebut berlaku? Atau ianya akan lebih menimbulkan masalah yang lebih teruk dari yang ada kini? Mari kita saksikan!!

Akhirnya, dengan semua yang telah dicapai kini, kita perlulah ingat dan bersyukur serta kembali mengingati Dia Yang Mengasihi. Semoga segala yang dicapai diberkati dan dirahmati. Amin..
0 comments:

Post a Comment

..Wal Asr..

Haiya Ala Solah!

Asma' Allah

Premier League


Who's There?

Me! Itz all about me!!

My photo
Previously in UKM.. After that in CiMB.. Now in UTP.. After this will be Entreprenuer insyAllah..

Followers